Gustaf Spetz, shortsdressdag och färg på nosen.

måndag igen, jag ska arbeta mig igenom min mest krävande skolvecka det här året, skriva mitt livs sista matte samt franskaprov och vara stolt över hur det går och till helgen tänker jag inte vara annat än ledig. Låt oss ta en titt på förra veckan:
efter en solig löprunda och en skön dusch lyssnade jag på Gustaf Spetz, en ny musikkärlek och i tisdags åt jag havregrynsgröt med kanel, pekannötter, kokos och mandelmjölk på min altan.
sen har jag lagat middag, i tisdags exprimenterade jag fram biffar av gröna linser som blivit över och åt dem tillsammans med en god sallad. klädde mig i shortsdress och födelsedagshalsband i solsken.
bakade scones och kokade ett ägg att äta till mellanmål för att fylla på energin igen för att orka med högen av skolarbete. åt hjordnäras supergoda naturella yoghurt med äppelbitar, paranötter, mandlar, russin och kokos till sovmorgonsfrukost på torsdagen och njöt av sol på altanen innan en kortskoldag.
I torsdags efter 6 varma, sprunga kilometer i skolan kom jag hem och åt bland annat kiwi- och kokossorbet till mellanmål på balkongen i stekande sol och i fredags åt jag en grötfrukost med äpple, kalasgott.
Efter att ha fått reda på att hela fredagen blev ledig gjorde jag hasselnöt- och mandelsmör och åt frukost till lunch, underbart. Det blev nästan bara ätbara saker som blev fångade på bild den här veckan, men det är ju fantastiskt bra det också.
Jag var lördagsglad och hade fått lite färg på nosen efter att ha legat ute och läst i flera timmar och jag har burit shorts och varit barbent, så himla skönt att slippa strumpbyxor för ett tag igen.
 

Kommentarer
Postat av: Beata

Så fin du är!

Svar: tack, du är så himla fin du också Beata!
cinquantejours - en fotodagbok

Postat av: Lena

Åh, så himla mycket fint!

Svar: Tack fina du!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-20 @ 09:26:35
URL: http://lena.blo.gg
Postat av: Matilda

Jättefin blogg, verkligen! Undrar om du kunde lägga upp recept på något gott bröd? Är så sugen på att baka men vet inte riktigt vad för bröd jag ska göra! Kram

Svar: Ska definitivt klura på att visa något gott bröd som också är relativt enkelt! Återkommer snart med det! :)
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-20 @ 11:16:15
Postat av: julia

sv: åh tack fina du! vad glad jag blir:)

2013-05-21 @ 17:42:36
URL: http://www.ellenjulia.devote.sellenjulia.
Postat av: Vicky

shit pommes så mycket god mat!

Svar: Nä men åh, tackelitack!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-23 @ 13:54:11
URL: http://vickys.se/
Postat av: nathalie.

din instagram är sannerligen väldigt inspirerande.

Svar: men alltså vad jag blir glad! tack så jätte mycket fina du.
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-24 @ 12:22:33
URL: http://conscious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0