Om brunch, födelsedagscupcake och fint att hänga kring halsen.

Idag är det måndag igen. En ny vecka har börjat, himlen är grå och vi tar en titt på hur livet har sett ut genom Instagram den första delen av maj.
 
Den började alldeles ypperlikt med brunch hos Regina med några utav mina finaste vänner och ett miniväxthus på min altan.
Åt lax med matvete, keso, ärtor och morotsstavar till middag en dag och tonfisksallad en annan.
Efter att ha sprungit mer än en och en halv mil åt jag en stor portion blåbärsgröt toppad med banan och kokos, tips på kalasgod frukost! Och för exakt en vecka sedan var jag glad och firade 18 år.
Då åt jag även frukost med ett ljus i smörgåsen och så fick jag en cupcake av mina vänner när jag kom till skolan, fint.
Jag har druckit te ur en födelsedagspresent, en ny favorit Muminmugg med årets sommarmotiv på och gick barbent när jag kom fram till ett soligt, alldeles super varmt Stockholm.
På onsdagen satt jag och Regina i Kungsan, åt jordgubbar och njöt och samma dag var ju vi på pojkbandskonsert men det har jag ingen bild på. Vi åt lunch på Gildas Rum på Skånegatan innan vi for hem igen med ett väldigt försenat tåg.
Jag var barnvakt åt mina småsystrar, åt bullar och äpple på en solig altan och hade alla mina bästa hemma hos mig för middag och fick en superfin kväll.
Åt lite av det som blivit över från fredagen; Böngryta med curry, grekisk yoghurt och bröd ifrån min nya kokbok och sen visade jag vad jag fått i present av mina fina vänner. Ett guldigt halsband som jag vill ha på mig jämt med en berlock som går att öppna och inuti ligger en liten lapp med fina ord som jag inte riktigt avslöjar än och...
...Britney Spears Limited Edition parfym som doftar sommar och så har jag provat Beatas äppelpaj, super god och är ett perfekt "fika-till-frukost-recept" för det är nyttigt rakt igenom.
Till sist har jag lagat pizza tillsammans med min familjs, här min vegetariska variant. Så.Himla.God med tomat, spenat, ruccola, paprika, rödlök och fetaost.
 

Kommentarer
Postat av: henrietta

var det one direction du var och såg??

Svar: ja, det var det. konstigt nog tycker jag om dem så himla mycket men de bryter mitt musikmönster totalt.
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-13 @ 19:40:22
URL: http://vindstillla.blogspot.com
Postat av: matilda

kan du inte lägga ut böngrytereceptet? ser så jävulskt gott ut!

Svar: det kan jag absolut göra, men det får ett eget inlägg. håll utkik!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-13 @ 20:32:33
URL: http://somsnus.blogg.se
Postat av: rebecca

åh alldeles för fint

Svar: tack finis.
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-13 @ 22:29:11
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Jocke

Om du kommer hit igen om någon månad lovar jag att det är betydligt varmare än nu. :)Är ju bara mitten av maj än.

Svar: Jag ska försöka åka till Stockholm i juli ett par veckor och hoppas att det är varmt då också! :)
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-14 @ 01:51:56
Postat av: Beata

Åh det låter som att du har haft det jättebra tycker jag. Kram!

Svar: jag har haft det super, och trivs så bra med tillvaron nu.
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-14 @ 07:52:53
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Sara - Hold on be strong

Härliga bilder!!

Svar: tack så mega mycket!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-14 @ 15:09:33
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: hejregina

hej! Vad heter fonten som du har i din header?

Svar: hej! den där det står "cinquantejours - en fotodagbok" heter Flenja och den där det står "skriven av..." bredvid ståendes heter Swenson :)
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-14 @ 17:45:11
URL: http://hejregina.blogspot.com
Postat av: Jocke

Såg du det där konstgjorda gröna gräset i Kungsan? Det var nytt för i år, aldrig sett det förut...Det är där de har skridskobanan och spolar med is på vintrarna. Skulle alltså aldrig gå att odla riktigt gräs där. :)

2013-05-14 @ 19:40:24
Postat av: henrietta

haha jag håller med, tycker helt plötsligt om one direction och förstår inte varför men men! haha

2013-05-21 @ 16:21:48
URL: http://vindstillla.blogspot.com
Postat av: Felicia Johansson

Åh, så himla gott och fint!

Svar: Tack fina du!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-21 @ 16:30:51
URL: http://feliciavendela.wordpress.com
Postat av: malin

åå jeg blir helt drømmende av å se på bloggen din!

Svar: Men åh, tack så mycket!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-06-05 @ 21:07:16
URL: http://kodiakbird.squarespace.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0