Om en toppenbra födelsedagspresent.

Igår fyllde jag år, så numera är jag arton år. Hurra!
I söndags hade vi kalas med släkten och då fick jag den här i ett paket av min fina mormor och morfar, Bonniers Vegetariska Kokbok.
Den är full av saker som kan vara bra att tänka på, om näring till exempel.
Den har ett litet kapitel om endast frukost, toppen för mig som älskar frukost och tycker att det är dagens bästa mål. Ska testa allt!
Det finns recept på omellet och paprikasoppa.
Mer fakta och bra saker att veta.
Den är uppdelad i teman; frukost, lunch, middag, fredag, lördag, söndag och fest. Sen kan man hitta små delar inom varje tema. Här är det Italiensk afton.
Den är alldeles fullproppad med alldeles fantastiska fotografier och illustrationer. Nu vill jag göra en kokbok på egenhand, helst nu på en gång. Bums.
Köp den här eller i din närmsta bokhandel, du kommer inte ångra dig. Jag laga mat varenda dag och bjuda mina vänner på middag så ofta jag kan. Super bra!
 
Nu tar jag tåget till Stockholm tillsammans med Regina, går på pojkbandskonsert, kramas med släkt och ser vad Stockholm mer har att erbjuda såhär i början av maj. På torsdag kommer jag hem och då får ni se vad vi har pysslat med! Ha det jätte bra tills dess.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh den där kokboken har vi också, så HIMLA bra! Och fin!

Svar: Alltså jag lovar dig att för min del gör layouten hälften, älskar den!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-07 @ 22:23:50
URL: http://fridagodling.blogg.se
Postat av: sara

vilken fin bok! en sådan vill jag ha.

Svar: köp, köp, köp! den är super.
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-07 @ 22:57:05
URL: http://wilderness.webblogg.se/
Postat av: Lillaviol

Men vilken bra present!

Svar: En toppenbra present!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-08 @ 20:16:19
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: Natasha

En sådan ska man nog ta och införskaffa, åh så bra. Och ha det bäst i huvudstaden nu, finaste du!

Svar: Ja, spring och köp! Det var så himla bra där och jag vill åka tillbaka igen, bums!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-08 @ 21:51:15
URL: http://teenagebattlefield.devote.se
Postat av: Jocke

Hej!

Var du möjligtvis i Kungsträdgården (Stockholm) idag och kollade på de rosa körsbärsträden? :) Det var nämligen jag och där såg jag en tjej som i annat fall kunde vara din dubbelgångare…

(Jag har halkat in på din blogg tidigare och det tog ett tag innan jag kom på vart jag sett dig förut också.) Om det nu var du eller inte. Vore kul att få klarhet i detta. :)

Jocke.

Svar: Hej! Ja, det var antagligen jag du såg då. Hängde en stund och strosade runt där och njöt till fullo, det är ju så fantastiskt vackert. Vore ju roligt att veta vem du är också då! :)
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-08 @ 22:01:51
Postat av: lisa

åh den boken måste jag köpa. verkar superbra ju!

Svar: Den är fantastisk!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-09 @ 13:31:58
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Erica

Sv: Ledsen att jag svarar så sent! Ja, visst är den! Det är så kul med listor!

2013-05-10 @ 16:04:09
URL: http://ericatalven.blogg.se
Postat av: Jocke

Är väl en rätt vanlig kille antar jag, men det är bara att fråga annars vad du vill veta. :)

Hade tänkt starta en blogg själv ett tag och googlade runt bland andra för att få lite inspiration, tror det var så jag hittade din. :)

2013-05-12 @ 00:48:52
Postat av: Alicia

Men åh WOW vad fin den är! Den måste jag införskaffa. Dör inspirationslöshetsdöden när det gäller matlagning (alltså det är kul en gång i veckan - men varje dag flera gånger???) och tycker det är så osoft att googla. Illustrationerna i den där gör det värt en timma extra i köket varje dag, minst!

Grattis i efterskott!

Svar: Den är så fantastisk så köp, köp, köp! Jag förstår det, jag har ju turen att ha en mamma som lagar maten men förstår att det är osoft att googla, och här vill en ju laga allt när det är så otroligt fint och färgglatt = gott enligt min mening.
Tack så mycket, fina du!
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-22 @ 15:43:38
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0