EN LISTA PÅ EN TORSDAG.

min bästa vän är några, väldigt fantastiska personer som alltid gör allt lite bättre.
när jag borstar tänderna
gör jag det alldeles för länge eller nästan inte alls, slarvar liksom genom att tugga på den och sitta vid flickr och samla fina bilder istället, ungefär så.

när jag lagar mat spelar jag alltid hög musik för att fördriva tideneller så sitter jag på köksbänken och läser.
jag är rädd för
ensamhet, misslyckande (nog det värsta jag vet) och döden.
den värsta känslan är när man känner sig ensamast i universum, ungefär och ingen förstår vad man menar.
den bästa känslan är
när man är alldeles bubblig inombords och känner; inget, ingenting kan stoppa mig nu.
jag är bäst på
att komma ihåg låttexter, att gråta till filmer (helt sanslöst hur mycket tid jag lägger på att gråta till filmer och tv-serier egentligen) och sen är jag rätt bra på att konsumera choklad i alla former.
jag är sämst på presentationer som är muntliga, att prata allvar utan att gråta och att låta bli att använda ordet fint i alla sammanhang och alldeles för mycket.

jag lyssnar på allt som går att få tag på nästan, men mest Håkan Hellström, Bon Iver och The Kooks för tillfället.
jag tycker om att baka, fika, titta på film, läsa böcker, gå i affärer, Göteborg, mina fantastiska vänner, mammas kanelbullar, mina småsystrar och varenda en i min familj för den delen, och så himla himla mycket mer.
kärlek(en) är underbar, fantastisk, pirr-i-magen-bra men också så jäkla dum för den gör ont och tar tag i varenda cell i kroppen och blandar runt allt där i så man inte riktigt vet vad som ska vara vart någonstans.

i somras hade ett fantastiskt bra lov med bra personer, jag spenderade mycket tid i Göteborg, tittade på Håkan Hellström och hade en av mina bästa kvällar på samma gång.
sist jag grät var iförrgår när jag tittade på one tree hill innan jag gick och la mig.
när jag vill tänka tar jag en promenad ut på landet eller isolerar mig på mitt rum
när jag bakar blir det ofta något nytt eller så exprimenterar jag och ser vad det blir.

just nu tänker jag på
att jag har så fasligt bra vänner och att jag är så himla lyckligt lottad med allt.
idag har jag ätit frukost, och ska åka till stan för att kolla om mina glasögon kommit (ih!) och köpa lite julklappar, det är ju trotsallt november.
ikväll ska jag
läsa böcker och sova tillsammans med mina ena lillasyster.
imorgon kommer jag vara spontan och sen äta middag hos min mormor och morfar.
min mobiltelefon är mitt bästa köp efter kameran, utan tvekan.
när jag vaknar på morgonen
flyger jag upp nästan jämt men inser ofta att jag skulle kunna sova några minuter till och gör det, vilket resulterar i mega stress varje gång.

om jag var ett djur skulle jag vara
en vildhäst skulle jag tro, eller kanske en hjort.

ph; here

Hoppas ni har ett mega fint lov, jag har varit i Göteborg med fina vänner, ätit alldeles för mycket choklad bollar och sett på för mycket film hittills och jag kommer fortsätta så varvat med träning och kompismys.


 

Trackback
RSS 2.0