London.

Igår bokade jag en resa hit. På påsklovet flyger jag och min fina Emma över och strosar omkring bland shoppinggator, matstånd, brittiska herrar och damer, tittar på Big Ben, London Eye och allt där till. Fyra dagar i London med en av de bästa jag vet, så oslagbart bra.
 
Men eftersom jag tidigare inte varit där behöver jag lite hjälp från er, jag behöver tips om allt det som är bäst med London.
 
Vad är det bästa med London?
Vad får man absolut inte missa?
Bästa fiken/restaurangerna?
Bästa shoppingstråken?
Bästa sättet att ta sig runt?
 
Allt som är viktigt helt enkelt. Jag är alldeles ivrig och fnittrig över det faktum att jag åker dit när det blommar i körsbärsträden och samtidigt får jag andas storstadsluft och uppleve ytterligare en stad på listan av drömstäder att besöka. Åh.
 

 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

skojsigt att åka till london! :)

2012-10-18 @ 19:47:56
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Amanda

Det bästa med London är helt klart shoppingen! Man kan hitta exakt allt som är värt att hitta där.
Man får absolut inte missa Horse tunnel market i Camden, det är en labyrint av second hand och krimskrams och marknadsmat. Helt otroligt häftigt! Man bör också leta sig fram till Portobello Road där alla husen är pastellfärgade.

De bästa restaurangerna om man vill ha riktig engelsk mat är de svarta eller mörka byggnaderna som är fullproppade med blommor på fasaden. Det är oftast lokala pubar där man hittar engelsk paj och fish and ships.
Oxford st. är en självklar shoppinggata, Covent garden är också helt suveränt för skönhetsprodukter, handgjorda smycken, mumintroll prylar och macroner. Där brukar dessutom alltid vara någon som sjunger opera på bottenvåningen!

Det enklaste, bästa sättet att ta sig runt på är tunnelbanan, mitt tips är att man köper ett Oyster card och laddar det med så mycket pengar man tror att man kommer åka för (man kan också fylla på det om pengarna tar slut).

Gud vad jag älskar London :P

Svar: Åh! Tack så mycket för tipsen, ska skriva ner dem och spara på ett bra ställe så jag kan bära med mig dem när vi väl åker sen. Så himla mycket längtan just nu.
cinquantejours - en fotodagbok

2012-10-18 @ 20:53:59
URL: http://jagvisstedet.blogg.se
Postat av: Emilia

Åh, London verkar så fantastiskt!
Ska dit på fredag med min bästa vän och är så taggad att jag inte vet vart jag ska ta vägen typ!

2012-10-19 @ 09:30:33
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: novemberskratt.blogg.se

Åh, vad roligt att åka till London! Vill så gärna själv åka dit.

Svar: Ja, det ska bli så himla roligt. Längtar ihjäl mig.
cinquantejours - en fotodagbok

2012-10-19 @ 11:20:51
URL: http://novemberskratt.blogg.se/
Postat av: rebecca

åh, jag är så himla avundsjuk.
Vad är det bästa med London? ALLT.
Vad får man absolut inte missa? Shoreditch, camden och portobello road market.
Bästa fiken/restaurangerna? Det finns en superbra italiensk pizzeria kedja som jag nu inte kommer ihåg vad den heter. Men all italiensk mat är fantastisk i london. Gå till pubarna och ät också, god mat.
Bästa shoppingstråken? Primark. Camden. Portobello Road Market. Brick Lane.
Bästa sättet att ta sig runt? Tunnelbana och buss men också till fots men det tar ju ganska lång tid.

Svar: Herregud, tack så jätte mycket! Så bra tips och så himla nödvändigt för mig som inte varit där tidigare. Peppen!
cinquantejours - en fotodagbok

2012-10-20 @ 15:14:23
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Johanna

Men ååh, vad mysigt att åka till London! Det är ett måste att dricka té på Fortum and Mason. Dyrt som skjortan, så om man vill lägga pengarna på annat kan man åtminstone gå in i deras shop och köpa med sig té, kaffebönor eller kakor i fina londonburkar.
Hur har din söndag varit? Puss

Svar: Tack för tipset! Jag ska kika in den här butiken, för te är ju det bästa som finns.
cinquantejours - en fotodagbok

2012-10-21 @ 18:41:38
URL: http://treeoflife.devote.se
Postat av: Kajsa

åh, va kul. Älska London !

Svar: Ja, har inte varit där tidigare och är redan stört förälskad i staden! Så himla pepp.
cinquantejours - en fotodagbok

2012-11-10 @ 19:06:45
URL: http://kajsha.blogg.se
Postat av: Minna

Jag har bott här i två månader nu och skulle säga att det bästa med london (som man kan uppleva även över en weekend) bland annat är vintageshopping i shoreditch och camden, marknader (typ brick lane, broadway, camden), nattliv i östra london (gå för guds skull inte ut och dansa i centrala!!! (om ni inte gillar turist-/stekställen vill säga) de bästa uteställena finns i shoreditch, dahlston osv - de fagraste pojkarna hänger i alla fall där enligt min mening). Sedan är de flesta museum gratis! Sedan skulle jag tipsa er om att skippa oxford street. Det är det hemskaste stället i london enligt mig, så mycket människor som knuffar sig fram, så mycket materialism, kläder/butiker som man kan hitta överallt. Så om ni inte tycker det är råviktigt att inhandla massa kläder (obs. man kan shoppa på andra ställen, typ covent garden har mainstrem (haha..) men är mysigare än oxford street!) så tycker jag att ni ska lägga er tid på annat :)

Ett annat supertips är alla parker (speciellt då ni ska dit i vår, kommer vara vackert), typ hyde park eller regent's park. En absolut park-favvo är utsikten på Primrose Hill, man ser hela london! (viktigt att det inte är dimmigt om ni åker dit, då missar man ju hela grejen). Underbart att se det på kvällen/natten också!

Ladda på oyster card och åk med buss om ni vill se mer av london! Jag åker alltid buss, så himla mycket härligare att sitta på övervåningen i en röd dubbeldäckare än att åka under jorden.. Tar ju lite längre tid än tunnelbanan men är billigare:)

Detta är mina tips, sen är det såklart inte säkert att ni tycker som mig! Trevlig resa!

Svar: Åh tack, tack för tipsen! Ska skriva ner dem och ta med mig i väskan så jag vet vart jag ska ta mig. Ha det fint!
cinquantejours - en fotodagbok

2012-11-12 @ 15:04:53
Postat av: ellinor

Mina favoriter i London är Notting Hill för att det är mysigt område och fina saker att kolla på och om du gillar marknader bör du uppsöka spitalfields market.

2012-11-12 @ 19:50:35
URL: http://astimegoesby.blogg.se
Postat av: rebecka

Alltså, London världens bästa stad med världens finaste människor!! min pojkvän bor där och jag älskar att helt simpelt gå runt i Hyde Park i solen, ta mig till Brick Lane för lite second-hand, camden för bästa marknaden, Notting Hill, ett supertips är att inte röra sig så mycket på Oxford Street, utan istället ta sig till typ Covent Garden! Mitt bästa second-hand tips är Blitz! Ligger på en liten tvärgata till Brick Lane, två våningar fyllda med all världens kläder och prylar (inte världens bästa pris, men gångbart) Carnaby Street är också väldigt trevligt plus där ligger bästa butiken Size.

Köp ett Oyster-card och åk tunnelbana! Snabbt och effektivt. Om du vill äta grillat kött ska du ta dig till Bodeans - världens bästa steakhouse!!

PUBBA. Bästa jag vet. Att gå ut är också helt jävla fett men fantastiskt mysigt att bara sitta på en pub, dricka en pint öl och prata, det är en av de sakerna jag saknar mest med att bo i england.

Hoppas du får det bäst, eller det vet jag att du kommer få!!

Svar: Åh tack! Ska se till att anteckna det här så jag får med mig det på listan när vi åker! Ih!
cinquantejours - en fotodagbok

2012-12-22 @ 22:24:34
URL: http://sentimentalheart.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0