Bästa brödet

Har bakat det enklaste och godaste brödet jag vet som start på en lördag med grå himmel och gula och röda löv på träden. Jag går omkring i tjockare strumpbyxor och kofta med halsont och borde packa för på måndag åker jag till Bryssel i tre dagar med min fina klass, är super nervös för att flyga för första gången.

Receptet på Bästa brödet:
Blanda ihop:
5dl Vetemjöl
3dl Rågsikt
2dl Grahamsmjöl
4tsk Bikarbonat
1tsk Salt
4dl Blandade fröer (t ex solroskärnor, linfrön, vetekross)
Tillsätt:
2dl Mörk sirap
0,5dl Rapsolja
1l Lättfil
 
Blanda ordentligt, helst i en bakassistent, häll upp i två smorda eller pappersklädda avlånga bakformar och grädda i 175 grader i 80 minuter.
Klart, allra godast nybakat eller rostat med smör, ost, kalkonskinka, valfria grönsaker och en kopp te.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0