Regnsmatter, körsbärsblom och enkla brödrecept.

den 27 maj, om lite mer än två veckor har jag officiellt sommarlov och just nu känns det som om livet springer iväg i alldeles för hög hastighet för att jag ska hinna med. såhär har veckan sett ut genom Instagram och där hittar ni mig som @elinsuden.
för ganska exakt en vecka sedan drack jag rabarber & grädd te i min Swedish Grace kopp, läste Phokusera som kommit på posten och satt i trappen när regnet smattrade på rutan utanför.
när skolmaten inte riktigt var mig i smaken var jag otroligt hungrig när jag kom hem och behövde jobba mig igenom en hel hög med skolarbete så energin var nödvändig. jag åt havregrynsgröt med mormors lingonsylt med te och frukt vid sidan av.
jag klädde mig i American Apparel favoriten och en blus från Topshop, cyklade förbi körsbärsblom som nu slagit ut hos mig också, fint.
ännu mer frukost, keso & yoghurt med äpple, granola och pekannötter och havregrynsgröt med det hemgjorda nötsmöret och russin.
i torsdags firade jag och några favoriter ett avklarat nationellt prov i matte som kunde gått bättre med färska jordgubbar i filen hemma hos Ingrid och så har jag äntligen varit och svettats igen med både spinning och styrketräning efter att ha fått lägga det åt sidan senaste veckan för att hinna med skolan ordentligt.
bästa Oskar Linnros släppte en liten sneak på det nya albumet, som jag längtat! jag bakade squashfralloroch provsmakade med smör och ost, super gott!
när bröden gräddades gjorde jag raw-chokladbollar som blev kalas bra. super gott och super nyttigt på samma gång eftersom det endast är nyttigheter i dem. påbörjade en ny bok och satt i lördagssolen på trappen och läste en stund.
igår åt jag en ganska optimal frukost bland annat den där femkilos melonen som jag cyklade med på pakethållaren ifrån stan, gjorde mamma glad med konsertbiljetter på Morsdag och promenerade en varm och så otroligt behövlig mil för att göra mig av med tankar som inte borde sitta i huvudet.
jag klädde mig i en klänning ifrån Topshop, kände mig som Madicken eller ett Bullerbybarn och åkte till mormor och morfar för Morsdagsfika.
och avslutade veckan med toast, sallad & melon till middag på altanen med min fantastiska familj. pratade barndomsminnen och skrattade så det tårade sig i ögonen. fint.
 

Kommentarer
Postat av: lisa

fin tjej med fin blogg. mkt gott du ätit :)

2013-05-27 @ 20:21:33
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Lena

Finis, om man får önska lite, kan inte du ha en Ätbart-kategori? Jag tycker du har så mycket bra recept och vore lite enklare att hitta då.

Svar: Det är klart att jag kan fixa det, och jag blir så himla glad att du tycker det, tack finis! Löser det på en gång, såklart. .
cinquantejours - en fotodagbok

2013-05-28 @ 08:51:40
URL: http://lena.blo.gg
Postat av: Antonia

Åh vilka härliga dagar du verkar ha haft! Den sista maträtten såg såå himla god ut! :D

2013-05-29 @ 16:27:40
URL: http://melkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0